V rámci nouzového stavu jsem pomáhal přivést k životu další z prospěšných webů. Jmenuje se „Poradenství se školou na dálku pro rodiče i žáky a učitele„.
O projektu
Poradenství poskytují zdarma dobrovolníci bez finanční odměny, zástupci organizace Fórum Rodičů, poradci, rodiče s odborností v oblasti vzdělávání, psychoterapie, práva aj.
Pokud tak máte jakékoli potíže v komunikaci rodiny a školy v souvislosti se změnami výuky během aktuální krizové situace. Rádi Vám na stránkách rodiceonline.cz odpoví na vaše dotazy a společně s vámi budou hledat vhodné řešení.
Technikálie
Projekt jsem vytvořil v rámci svých dobrovolnických aktivit na základě poptávky od forum-rodicu.cz.
Projekt je postaven na HTML 5 šabloně, která byla upravena dle požadavků rozšířena o chatovací systém.
Klíčovou částí stránek je právě chatovací systém od české společnosti Foxydesk.
Chat umožňuje připojení několika operátorů najednou, kteří pak mohou simultánně vyřizovat dotazy veřejnosti.
Na tomto systému se mi nejvíc líbilo právě to, že umožňuje chatovací okno jednoduše umístit kamkoliv do stránky (a nemusí se zobrazovat klasicky v pravém dolním rohu).
Nespornou výhodu je také to, že se nejedná o cloudové řešení, a je tak umístěno přímo na vašem hostingu. Všechny záznamy chatů tak necestují kdesi po netu, ale jsou uloženy přímo u vás.
Jelikož je systém umístěn přímo u vás, platíte pouze jednorázový poplatek za zakoupení – žádné další měsíční paušály.
Nevýhoda chatu od Foxydesku? Narazil jsem hned na několik:
- Neaktuální a povrchní instalační dokumentace,
- Systém nešlo jednoduše nainstalovat na hostingu u WEDOSu (musel jsem jej nejdříve nainstalovat bokem a až poté přenést na WEDOS) – přestože dle dokumentace by to jít mělo „raz dva“,
- Nemožnost zprovoznit DEMO účet. Na webových stránkách Foxydesku nabízí demo na 7 dní zdarma…. bohužel formulář pro vygenerování demo přístupu v době testování nefungoval (museli jsme tak zakoupit systém bez předchozího testování),
- Nekomunikují. Support Foxydesku jsem zkoušel několikrát kontaktovat přes jejich kontaktní formuláře. Bohužel bez reakce. Ani po cca 7 dnech od dotazů od nich nemám jedinou reakci (technické problémy jsem si tak musel vyřešit sám…).
Pozn.:Možná se jedná jen o nárazový výpadek s ohledem na koronavirus, možná je to dlouhodobé. Pokud tak máte nějaké bližší informace či jiné zkušenosti s tímto řešením, neváhejte mi napsat na mail.